1.activitats:
1. Un moliner i el seu fill surten de casa amb un ase, i tothom qui troben opina sobre com han de fer el trajecte. Relaciona amb fletxes cada suggeriment amb la persona o grup que el fa:
1) Colla de noies 4. a) Que portin l’ase a coll
2) Tres grangers 1. b) Que el més jove pugi a dalt
3) Dona gran 2. c) Que hi pugi el més vell
4) Mercader molt ric 3. d) Que hi pugi un dels dos
2. Per què tothom es burla del moliner i del seu fill quan arriben a la ciutat? Què li passa a l’ase quan els seus amos creuen el pont?
Es rieren perque potaven l'ase al coll.El ase es cau al riu i s'ofega.
3. Creus que el moliner i el seu fill actuen correctament fent cas de l’opinió de tothom qui es creua en el seu camí? En general, hem d’acceptar consells de qualsevol? En quins consells confies tu?
No crec que actuen correctament fent cas a tothom.No hem d'acceptar la opinio de qualsevol.Jo confie en els consells dels familiars.
4. Prepareu una obra teatral breu a partir de la faula d’El moliner, el seu fill i l’ase i representeu-la a classe. Necessitareu una bona colla d’actors i actrius per donar vida a la gent amb qui es troben pel camí els protagonistes i un actor fort per fer d’ase.
2.ACTIVITATS:
Argument:
1- En quin lloc s’ambienten els fets d’aquests conte? Com es justifica l’actitud de la gent devant la justícia? Per què pengen Gray Hank i qui pren la decisió de fer-ho?
En Montana.Per que a matado a un senyor i el poble lo decideix.
En Montana.Per que a matado a un senyor i el poble lo decideix.
2- Com pengen Gray Hank i quanta estona passa fins que s’acosten els metges a confirmar la seva defunció?
Del cap i 1 hora pasa
Del cap i 1 hora pasa
3- Què passa quan els peus de Gray Hank toquen al terra?
Es convertis en un zombi
Es convertis en un zombi
4- Entre la confusió apareix el doctor Arnold Spier. Què fa amb el cadàver i com justifica la reacció del mort?
Va agafar el cadàver pels braços i el va estirar de panxa enlaire. A l’acte, el cadàver es va enrigidir i es va quedar quiet.
Comentari.
1- La carrera boja del cadàver i la foscor creixent provocaven el terror entre la multitud fins al punt que els homes fugen sense mirar enrere. Què et sembla aquesta reacció? Què faries en una situació semblant? Què t’ha semblat més extraordinari del relat?
Es una reaccio normal jo faria el mateix i m'ha paregut extraordinari lo de el valor del doctor.
Es una reaccio normal jo faria el mateix i m'ha paregut extraordinari lo de el valor del doctor.
2- Gray Hank és penjat una hora després que hagi matat un home, i entremig encara hi ha hagut un judici molt breu. Quina opinió tens d’un sistema de fer justícia tan ràpid? Creus que s’ha d’aplicar la pena de mort als assassins, malgrat que aquesta condemna no permeti rectificacions? O penses que, per greu que sigui el crim que s’ha comès, tot el món té dret a rehabilitar-se, complint la condemna que la societat consideri adequada?
Crec que esta mal , hi ha que fer un juici primer ,i no.
Crec que esta mal , hi ha que fer un juici primer ,i no.
Expressió:
1- El relat descriu detalladament i amb realisme el penjament, però el cadàver i la carrera que inicia son descrits de manera hiperbòlica o exagerada. Anota a la teva llibreta les descripcions que et semblin exagerades.
2- L’explicació del doctor Spier al final del relat, et sembla convincent? Proposa i escriu un final alternatiu.
Si es convincen i altre final maten a Gray disparant-lo
2.ACTIVITATS:
1- El ratolí de camp treballa tot el dia per oferir un bon sopar al seu cosí. Però, com reacciona el seu convidat?
No li va agradar.
2- Tot seguit, el ratolí de ciutat convida al seu cosí a visitar casa seva. Però, què passa quan els dos parents estan a punt de sopar? Per què el ratolí de camp decideix tornar a casa?
El de ciutat va deir que hi havia un gos i un gat en la casa.
3- Fes una llista de cinc coses que t’agradin del camp i cinc coses més de la ciutat. Després, feu un debat a classe sobre els avantatges i inconvenients de cada lloc.
Ciutat: la tecnologia,els edificisCamp:
4- La moralitat d'aquesta faula ens vol fer veure que és millor ser pobre i viure tranquil, que ser ric i tenir moltes preocupacions. On es troba expressada clarament? Hi estàs d’acord? Busca exemples de persones que es compliquin la vida pel fet d'acumular riquesa. Com valores la seva actitud?
ACTIVITATS
1-L’oca d’aquesta faula pon ous d’or. Com canvia la vida dels grangers gràcies a aquesta qualitat meravellosa de l’animal? Tot i amb això, per què els grangers maten l’oca i en quina situació queden després de fer-ho?
Els fa rics .La maten per falsos coneixements i es tornen pobres.
2-Com s’anomena el vici que causa la perdició dels grangers? Creus que tenen motius per queixar-se? Per què?
Egoisme/abaricia .No perque son rics i tenen de tot.
3-Què et sembla l’ús que els grangers donen als diners que aconsegueixen gràcies als ous d’or? Si tu et fessis ric de cop i volta, en què et gastaries els diners? A qui t’agradaria ajudar si poguessis?
Coses noves jo els gastaria en necesitats com la comida i l´ahorraria i ajudaria a els desamparats.
4-De vegades passa que els rics mai no estan contents amb el que tenen per més que acumulin riqueses sense parar. Et sembla que per ser feliç és necessari ser ric?
Fes una llista de coses que t’agradin molt però que no costin diners.
No es necessari.1.L´amor incondicional
2.L´alegria
5-Entre el personatges llegendaris que s’han fet famosos per la seva cobdícia, un dels més coneguts és el rei Mides. Busca el seu nom en un diccionari de mitologia i esbrina quina és la història que va protagonitzar.
Va pedir conbertir tot el que tocaba en or i va terminant corventint a la seua filla i mascota en or, es va arrepentir i pedir tot a la normalitat.
No hay comentarios:
Publicar un comentario